ibland har man tur

kan ju berätta om poliskontrollen här om kvällen..tror det var i måndagskväll..
hade precis svängt av sunset road (som E6an fast i långasamare tempo) till vår "by" Jimbaran. Där stod dem i mörkret och vinkade in varenda en med sina orange lysande skyltar.." fuck, inte igen, jag har ingen lust att betala er pengar" tänkte jag medans jag vemodigt svängde in till sidan och förberedde min oskyldiga blick.
(- jag har inte giltigt körkort här.)
polismannen bad mig om körkort, jag började mumla..kommer inte ihåg vad. men tog fram mitt körkort som jag visste inte var giltigt här men låtsades som ingenting...bredvid mig har dave parkerat o börja babbla på indonesiska med en annan polis.
han lyser med ficklampan på mitt kort läänge och förklarar för mig att det inte är internationellt och inte gäller här.
whaat?! really!
han frågar var jag kommer ifrån, Sweden. självklart är jag på holiday..jag bor inte här. då hade det blivit trubbel med visum o grejer..ajaj. så ja, jag är på semster, från sverige o mitt hotell ligger hör i jimbaran.
efter att kollat my registration på moppen kollar han allvarligt på mig " I give u warning" ok thank u soo much.
Vid det här laget har dave fått förflytta sig till området där man inte kommer undan. paytime. där ser jag också dem norska brudarna som pluggar här.
lite förvirrad är jag tvungen att fråga honom, så jag kan åka nu? yes go!
Bingo! har aldrig hänt.
Jag kör några 100 meter längre ner på gatan till mini market. köper mig en yoghurt i väntan på att dave ska ringa. jag vet att han kommer få betala, men jag är så glad o faktiskt lite stolt. att jag sofia fredriksson lyckades komma undan för en gångs skull..
när vi kommer hem berättar puckot dave att han har ett internationellt körkort. hur dum får man va..ha med dig det dååå...ni förstår han använder inte plånbok, han stoppar sina pengar i sitt ciggpaket. tänk vad pengar han kan spara om han inte var så lat. för man blir stoppad titt som tätt.
jaja..
___
senare samma kväll
det är kul o leka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0